• وزیر اسبق ارتباطات در گفت‌وگو با موج:

      حوزه ICT در زمان تحریم‌های کشورهای غربی کم‌ترین صدمه را خورد

      حوزه ICT در زمان تحریم‌های کشورهای غربی کم‌ترین صدمه را خورد

      موج- وزیر اسبق ارتباطات بابیان مشکلات متعددی که در زمان تحریم‌ها در کشور بود، گفت: صنعت ICT تنها صنعتی بود که کم‌ترین صدمه به آن وارد شد و به همین خاطر است که پیشرفت بسیاری داشته است.

      سید احمد معتمدی، وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار موج در ارتباط با تأثیر توافق در مذاکرات هسته‌ای بر صنعت ICT توضیح داد: مشکلاتی که این حوزه در زمان تحریم‌ها داشت به‌اندازه حوزه‌های دیگر کشور نبود و برای خرید تجهیزات نسل ۳ و ۴ اینترنت مساله خاصی برای آن‌ها به وجود نیامد.
      معتمدی تصریح کرد: با وجود این که مشکلاتی برای تهیه تجهیزات نبود؛ اما ناخودآگاه تأثیر تحریم‌ها بر قیمت‌ها نشان‌دهنده ضعف این حوزه بود.
      وزیر سابق ارتباطات با گلایه از این‌که در این حوزه صادراتی وجود ندارد خاطرنشان کرد: باوجود توافق در مذاکرات می‌توانیم به آنچه می‌خواهیم در بخش صادرات تجهیزات ICT برسیم و جایگاه خود را در منطقه حفظ کنیم.
      وی توافق در مذاکرات هسته‌ای را فرصت مناسب برای طبقات مختلف اقتصادی در جامعه دانست و گفت: توافقات در مقطع مناسبی صورت گرفته است و باید از تمام فرصت‌هایی که در ارتباط با این اتفاق به وجود می‌آید استفاده لازم را کرد و نگذاریم این زمان مفید را از دست بدهیم زیرابه دست آوردن این مهم غیرممکن است.
      معتمدی در ادامه افزود: نباید اجازه دهیم فرصت تبدیل به تهدید شود و در مرحله بعدی که نقدینگی زیادی وارد کشور خواهد شد را باید کنترل کرد و اجازه ندهیم که کنترل این اوضاع مناسب از دست خارج شود تا ضررهای متعددی به بدنه صنعتی ما وارد کند.
      وی در ادامه با اشاره به تبعات ورود نقدینگی به داخل کشور گفت: بسیاری از بخش‌های خصوصی و صنعتی ما مانند مخابرات ظرفیت مناسب را برای کنترل ورود ارز به داخل کشور را ندارند و این امر سبب خواهد شد که کالای مصرفی بیش‌ازحدی وارد کشور شود.
      معتمدی خاطرنشان کرد: با ورود بی‌رویه کالاهای مصرفی از خارج از کشور بسیاری از بخش‌های تولیدی ما تعطیل خواهد شد که باععث تورم خواهد شد و باید با این موضوع بسیار منطقی برخورد کرد تا تهدیدی گریبان کشور را نگیرد، زیرا در سابقه کشورهای مختلف می توان این موضوع را بررسی کرد.
      رئیس دانشگاه امیرکبیر در پایان گفت: مشکلات داخلی بسیار است و بنده نباید به‌عنوان رئیس دانشگاه توقع داشته باشم تا با یک مصوبه تمام این مشکلات در یک‌شب حل شود؛ تا زمانی که همراه اتفاق خوب تدبیر نباشد هیچ‌چیز مثبتی در کشور مشاهده نخواهد شد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع