• تحول خودپردازها و سیر انجام امور بانکی تغییر بزرگی در آینده صنعت بانکداری

      فناوری های بانکی که ۵ سال آینده نظام بانکی را دگرگون می کنند

      فناوری های بانکی که ۵ سال آینده نظام بانکی را دگرگون می کنند

      احتمالاً عادت دارید برای انجام امور بانکی شال و کلاه کنید و به یکی از شعب بانک مورد نظر مراجعه کنید، نوبت بگیرید، منتظر بمانید با کارمند بانک صحبت کنید و در نهایت قبض پرداخت کنید یا کارهای دیگر را انجام دهید. در چند سال آینده همه این نحوه انجام کارها دگرگون خواهند شد و بدون اینکه نیاز باشد پایتان را در بانکی بگذارید خودتان پول برداشت کنید، انتقال دهید، چک پاس کنید و یا حتی بلیط هواپیما رزرو کنید.

       به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، تحول خودپردازها و سیر انجام امور بانکی تغییر بزرگی در آینده صنعت بانکداری ایجاد خواهد کرد. از محبوب ترین و نزدیک ترین تغییرات صنعت بانکداری در آینده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
       
      ۱.فناوری بلاک چین 
      فناوری بلاک چین به تعریف اینوستوپدیا عبارت است از نوآوری اصلی فناوری بیتکوین و به مانند یک تاریخچه کامل نقل و انتقالات بانکی است. که می تواند در چند سال آینده محبوبیت زیادی پیدا کند. به گزارش وال استریت ژورنال این فناوری برای توزیع، شناسایی و ثبت طیف گسترده ای از خدمات مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این فناوری در عین حال که باعث ایجاد سیستم های مالی با مرکزیت کمتر می شود، خطراتی هم به همراه دارد.
       
      ۲.خودپردازهای پیشرفته 
      در چند سال آینده خدمات زیادی به دستگاه های خودپرداز افزوده می شود بطوری که علاوه بر اموری نظیر انتقال وجه، چک کردن موجودی و برداشت وجه می توانید بلیط های مسافرتی تهیه کنید. از دیگر قابلیت هایی که به این دستگاه ها گنجانده خواهد شد قابلیت برقراری ارتباط با یک شخص حقیقی مسئول بانکداری و ارسال درخواست وام است. 
       
      ۳.کیوسک های بیشتر 
      اگر در هنگام برداشت وجه از خودپرداز نگران امنیت خودتان هستید فناوری جدید بانکداری نگرانی شما را برطرف می کند. نیویورک تایمز گزارش کرد که در سال ۲۰۱۴ بانک جی پی مورگان چیس ۳۰۰ شعبه خود را متحول کرده است. این شعب مجهز به کیوسک شدند که کاربردهای بیشتری نسبت به خودپرداز دارد از جمله صفحه نمایشگر تخت، انجام دقیق تر امور و صفحه نمایشگر ویدئویی. بعلاوه اگر در منطقه پر خطری از نظر بلایای طبیعی زندگی می کنید در زمان بحران و موقعیت های اورژانسی ژنراتورهای برق آن کمک می کند در هر شرایطی به وجه نقد دسترسی داشته باشید. 
       
      ۴.روبات مشاور 
      طبق گزارش وال استریت ژورنال در آینده روبات های مشاور یا ابزارهای خودکار شناسایی مشتری در مورد نحوه خرج و مخارج مشتریان و امور مالی به آنها مشاوره می دهد تا بتواند در صرفه جویی هزینه موفق باشند. 
       
      ۵.محل آزمون
      دایبولد برند معروف امنیت و خدمات مالی نوعی شعبه بانکی طراحی کرده است که سه محل آزمون دارد. این مراکز مجهز به خودپردازهایی هستند که مشتریان می توانند از طریق آن با استفاده از گوشی همراه مبالغ مورد نیاز برای برداشت وجه را بلافاصله با رسیدن به دستگاه مشخص کنند. در این شعب مشتریان می توانند از راه دور برای دریافت مشاوره یا گرفتن پاسخ با مسئول مربوط در ارتباط باشند. همچنین از طریق روبات امور عادی بانکی مشتریان انجام می شود.
       
      با تمام این اوصاف بانکداری رو در رو در سال های آینده جای خود را به فناوری های جدید می دهد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع