• ردیابی دقیق انگشتان در نسل بعدی کنترلرهای واقعیت مجازی سونی

      ردیابی دقیق انگشتان در نسل بعدی کنترلرهای واقعیت مجازی سونی

      ردیابی دقیق انگشتان در نسل بعدی کنترلرهای واقعیت مجازی سونی

      پتنت‌های گذشته به این موضوع اشاره کرده بودند که سونی در حال کار روی ردیابی انگشت برای کنترلر واقعیت مجازی جدید خود، احتمالا پلی استیشن Move 2 است و با هدست PSVR 2 جفت می‌شود. به تازگی این شرکت ژاپنی ویدیویی از تحقیق خود منتشر کرده که تا حدودی گزارش‌های قبلی را تایید می‌کند.

       این ویدیو بر اساس مقاله‌ای با عنوان «ارزیابی تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای تخمین وضعیت دست در دستگاه دستی با سنسور مجاورت» تولید شده. این مقاله توسط دو کارمند بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، «Kazuyuki Arimatsu» و «Hideki Mori» نوشته شده. این بخش مسئولیت برند پلی استیشن را بر عهده دارد.

       
       
      بر اساس ویدیوی منتشر شده، این نمونه اولیه از کنترلر عملکردی مشابه با کنترلرهای Index شرکت ولو دارد. سنسورهای مورد استفاده در کنترلر سونی می‌تواند زمانی که کاربر دسته را می‌گیرد یا موقعی که انگشتان خود را به صورت تکی از روی آن برمی‌دارد، تشخیص دهد. حرکات در دنیای واقعی در دنیای مجازی شبیه‌سازی می‌شود تا کاربران به حس واقعی‌تری دست پیدا کنند.
       
      اگرچه سونی اشاره رسمی به استفاده از این فناوری در نسل آینده هدست واقعیت مجازی پلی استیشن نکرده، اما به نظر می‌رسد ردیابی انگشتان یکی از ویژگی‌های اصلی کنترلر حرکتی PSVR 2 باشد. این شرکت ژاپنی در حال توسعه این هدست است و کنسول بعدی آن، پلی استیشن ۵ از نسل اصلی PSVR پشتیبانی می‌کند.
       
      در صورتی که با نسل آینده کنترلرهای سونی روبه‌رو باشیم، این شرکت برای نمونه نهایی بند درنظر می‌گیرد تا کاربران در هنگام بازی ترسی برای انداختن آن نداشته باشند. این برند سال گذشته میلادی مجوز بازخورد لمسی یا هپتیک پیشرفته برای کنترلرهای واقعیت مجازی را دریافت کرد، البته هپتیک پیشرفته برای کنترلر DualSense این شرکت در PS5 نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
       
      اگر سونی تصمیم به معرفی نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود بگیرد، نباید منتظر عرضه آن در سال جاری میلادی باشیم و باید برای دسترسی به آن مدت زمان طولانی‌تری منتظر بمانیم.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع