• برتری AMD به اینتل در فروش پردازنده‌های خود در بازارهای خرده‌فروشی اروپا

      برتری AMD به اینتل در فروش پردازنده‌های خود در بازارهای خرده‌فروشی اروپا

      برتری AMD به اینتل در فروش پردازنده‌های خود در بازارهای خرده‌فروشی اروپا

      برتری AMD به اینتل در فروش پردازنده‌های خود در بازارهای خرده‌فروشی اروپا

       

       
      گزارش‌های حجم فروش محصولات فروشگاه آنلاین اروپایی MindFactory.de از برتری دو به یک AMD به اینتل در فروش پردازنده‌های مختلف حکایت می‌کند.
       
      فروشگاه آنلاین اروپایی MindFactory.de به‌طور متناوب گزارش فروش به‌روزرسانی‌شده‌ی پردازنده‌های خود را منتشر می‌کند و در این گزارش‌ها، میزان فروش پردازنده‌های AMD را با اینتل مقایسه می‌کند. گزارش‌های پیشین نشان‌دهنده‌ی جایگاه مستحکم AMD و پیشتازی بی‌چون‌وچرای این شرکت ازنظر حجم پردازنده‌های فروخته‌شده و پیشتازی اندک درمجموع کلِ درآمدها‌ بود. جدیدترین گزارش برگرفته از این وب‌سایت نیز از ادامه‌ی هر دو روند حکایت می‌کند.
       
      چه چیزی باعث برتری پردازنده‌های سرور EPYC Rome نسبت به Xeon 9200 می‌شود
      باید خاطرنشان کنیم این داده‌ها، تنها از یک وب‌سایت خرده‌فروشی اروپایی برگرفته شده است؛ بنابراین، منعکس‌کننده‌ی روند بازار خرده‌فروشی آمریکای‌شمالی یا سایر بازارهای بین‌المللی نیست. همچنین، اطلاعات برآمده از این گزارش‌ها میزان فروش محصولات به قطعه‌سازان اصلی (OEM) را مشخص نمی‌کند؛ میزان فروشی که دربرگیرنده‌ی اکثر قریب‌به‌اتفاق حجم بازار فروش پردازنده‌های PC به‌وسیله‌ی AMD و اینتل است. باوجوداین، این گزارش‌ها گویای آن است که AMD در رقابتی نفس‌گیر با اینتل در بازار اروپا، در ۶ ماه گذشته توانسته با ارائه‌ی ترکیب محصولی پایدار و جذاب، برتری خود را در بازار مصارف عام حفظ کند.
       
      پردازنده‌های Core i9-9900K و 9700K اینتل قطعاتی بسیار قدرتمند هستند و درحالی‌که حجم فروش این محصولات چندان چشمگیر نبوده است، همین فروش آن‌ها درآمد درخورتوجهی برای Mindfactory به‌ارمغان آورده است. در نمودار زیر، میزان فروش و ارسال محصولات (تعداد واحد پردازنده‌ی فروخته‌شده برحسب مقطع زمانی) به‌تفکیک مشخص شده است. همان‌طورکه از فروش کلی فصلی انتظار می‌رود، با ورود به سال جدید میلادی، از حجم فروش‌ها کاسته شده؛ اما AMD همچنان میزان چشمگیری از واحدهای پردازنده‌ی فروخته‌شده را دراختیار دارد.‌ دو پردازنده‌ی R5 2600 و R7 2700X هر دو بیشترین تعداد فروش را تجربه کرده‌اند. AMD تعداد پردازنده‌های تردریپر بسیار کم‌تعدادی در این فروشگاه اروپایی فروخته است؛ یعنی بخشی از سبد محصولات AMD که برای این شرکت بسیار حیاتی به‌شمار می‌رود.
       
       
       
      ازنظر میزان درآمد، این‌بار با ترکیبی از محصولات دو شرکت رو‌به‌رو هستیم. در این بخش، پردانده‌های تردریپر AMD به‌شکلی غیرمنتظره و با وجود حجم فروش ناچیز، سهم چشمگیری از درآمد را نصیب این فروشنده‌ی آنلاین کرده است. باوجوداین، بالاترین جایگاه درآمدی را پردازنده‌های اینتل در میان تمامی تراشه‌های فروخته‌شده ازآنِ خود کرده است. درحالی‌که سهم فروش محصولات این شرکت فقط ۳۱ درصد بازار است، رقمی حدود ۴۶ درصد از مجموع درآمد، از فروش پردازنده‌های اینتل به‌دست آمده است. درمقابل، ‏AMD اگرچه ۶۹ درصد از حجم فروش واحدهای پردازنده را کسب کرده، تنها ۵۴ درصد از کل درآمد حاصل از فروش این تراشه‌ها را رقم زده است.
       
       
      بازهم تأکید می‌کنیم این ارقام بازتاب‌دهنده‌ی میزان درآمد خرده‌فروشی آنلاین Mindfactory است، نه درآمد واقعی که شرکت‌های اینتل و AMD از فروش هر واحد تراشه کسب می‌کنند. بااین‌حال، آنچه در این گزارش‌های فروش آمده، دستِ‌کم تاحدی پیامد منطقی تفاوت زیاد حاشیه‌ی سود ناخالصِ محصولات در میان این دو شرکت است. این مسئله‌ای است که با نگریستن به تفاوت چشمگیر در تاریخچه‌ی بهای فروش متوسط این دو شرکت برجسته‌تر نیز می‌شود.
       
      خریداران پردازنده‌های اینتل پول بیشتری درمقایسه‌با خریداران محصولات AMD می‌پردازند و میانگین قیمت پردازنده‌های اینتل ۱.۸۹ برابر گران‌تر از میانگین پردازنده‌های AMD است. به‌همین‌دلیل، از یک سو، چنین فاصله‌ای در حجم فروش‌ محصولات دو شرکت و از سوی دیگر، شکاف درآمدی آشکارای نامتوازن در پی فروش این پردازنده‌ها را شاهد هستیم.
       
      این عملکرد یکپارچه و مستحکم دقیقا همان چیزی است که AMD در این وضعیت به آن نیاز دارد تا به سودآوری دراز‌مدت دست یابد و استقبال صنعتی از محصولات خود را افزایش دهد. این روند شاید آثار کوتاه‌مدت چندانی نداشته باشد؛ اما به‌صلاح کسب‌و‌کار AMD است که سازگاری و بهبود تدریجی خود را در حین تلاش برای متقاعدکردن قطعه‌سازان اصلی و مشتریان قطعات سرور اثبات کند و درعین‌حال، کانال های خرده‌فروشی را جذب محصولات خود کند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع