• کارآفرین جنجالی، کیم داتکام، ادعا می‌کند تا ۵ سال دیگر اینترنت بدون IP خود را ارائه خواهد کرد.

      کیم داتکام هنوز از کار روی اینترنت خود دست برنداشته است

      کیم داتکام هنوز از کار روی اینترنت خود دست برنداشته است

      کارآفرین جنجالی، کیم داتکام، ادعا می‌کند تا ۵ سال دیگر اینترنت بدون IP خود را ارائه خواهد کرد.

       دو سال پیش گزارش بحث‌برانگیزی منتشر شد مبنی بر اینکه کارآفرینی به نام کیم داتکام در حال کار روی اینترنت جدیدی است. داتکام که در حال حاضر در نیوزلند زندگی می‌کند و مدتی است با آمریکا درگیر یک پرونده‌ی کپی‌رایت شده است، ادعا می‌کند اینترنت او با نام مگانت بر پایه‌ی آی‌پی نخواهد بود و از این رو دچار حملات DDoS نخواهد شد.

      اما از زمانی که او اولین بار از مگانت صحبت به میان آورد، دیگر خبری از توسعه‌ی آن نشد؛ حالا، داتکام می‌گوید که همچنان در حال کار روی آن است. وی تخمین می‌زند که حدودا تا ۵ سال دیگر سیستم اینترنت سیار او قابل عرضه باشد.

      داتکام اولین بار در سال ۲۰۱۵ و در جریان کنفرانس سیداستارت در سیدنی از مگانت صحبت کرد:

      اگر شما آی‌پی نداشته باشید، نمی‌توانید سروری را هککنید یا حملات دیداس را روی وبسایت‌ها یا سرویس‌های گیمینگ انجام دهید. مهم‌تر از همه این‌که دولت‌ها قادر نخواهند بود به حریم خصوصی ما تجاوز کنند. اینترنتی که من در حال کار روی آن هستم کاملا رمزنگاری شده است و در واقع سیستم کار آن کاربر به کاربر است.

      داتکام همچنین گفته است که تجربه‌ی مگانت در روزهای آغازین تمام‌عیار نخواهد بود. اما، مگانت طوری طراحی شده است که هرچه بیشتر بگذارید بیشتر برداشت می‌کنید. وی توضیح می‌دهد:

      در شروع استفاده از مگانت، می‌توانید محدودیت‌های خود را تنظیم کنید. حالت پیش‌فرض روی استفاده نکردن از پهنای باند و تنها استفاده از حافظه‌ی داخلی گوشی تنظیم شده است؛ اما اگر بخواهید می‌توانید بخشی از پهنای باند خود را به‌کارگیری کنید. کاربران کنترل کامل را در دست دارند و هیچ هزینه‌ای هم متقبل نخواهند شد.

      توسعه‌ی مگانت

      داتکام در توییتر خود اعلام کرد که کار روی مگانت هنوز ادامه دارد؛ اما برخلاف اعلام قبلی که عرضه‌ی آن را سال ۲۰۱۶ تخمین زده بود این بار خاطرنشان کرده است که ۴ تا ۵ سال با این اتفاق فاصله داریم.

      «اینترنت شرکتی فعلی با اینترنت بهتری جایگزین خواهد شد که با استفاده از ظرفیت بی‌استفاده‌ی صدها میلیون دستگاه موبایل اجرا می‌شود. اجرایی که به واسطه‌ی مردم برای مردم خواهد بود. اما اول K.im و Bitcach.

      کیم داتکام

      توضیح اینکه K.im و بیت‌کش دو پروژه‌ی در دست انجام داتکام هستند که اولی سایت اشتراک‌گذاری فایل و دومی پلتفرم پرداخت با بیت‌کوین است.

      من مدت‌هاست که در حال کار روی مگانت هستم. موبایل‌ها و شبکه‌های موبایلی طی ۴ تا ۵ سال آینده آماده‌ی استفاده از مگانت خواهند شد. وقتی مگانت ارائه شود رویای ما مبنی بر آزادی اینترنت واقعی به حقیقت خواهد پیوست. برنامه‌های K.im و بیت‌کش در راستای آمادگی برای عرضه‌ی مگانت پیش از آن عرضه خواهند شد.»

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع