• آیفون‌ های جدید در ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ می‌شوند

      آیفون‌ های جدید در ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ می‌شوند

      با معرفی آیفون‌های جدید، سرانجام آیفون نیز همانند رقبای اندروید مجهز به شارژ سریع و بی‌سیم شد.

       اپل در جریان برگزاری رویداد دیشب، از شارژ بی‌سیم برای آیفون ایکس و آیفون‌های ۸ پرده برداشت. اما تیم کوک و دیگر مدیران ارشد اپل، ذکر ویژگی مهمی را از قلم انداختند. تمام مدل‌های جدید آیفون، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. باتری این مدل‌ها می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه، از صفر تا ۵۰ درصد شارژ شود. در بخش باتری، اپل تاکنون پشت سر رقبای اندروید خود قرار می‌گرفت؛ اما اکنون با این بهبود قابل توجه، باتری آیفون‌های جدید چیزی از رقبای اندروید خود کم ندارد.

      صفحه‌ی مربوط به مشخصات آیفون ایکس در وب‌سایت اپل، به یک شیوه‌ی جدید شارژ بی‌سیم اشاره می‌کند. بنا بر ادعای اپل، شارژ ۵۰ درصدی آیفون‌های جدید در ۳۰ دقیقه، بسیار سریع‌تر از شارژ یک ساعت و نیمی آیفون ۷ است.

      به‌منظور انجام شارژ سریع به یک تبدیل برق USB-C نیاز خواهید داشت؛ اما این رابط به همراه آیفون‌های جدید و درون جعبه‌ی آن‌ها عرضه نخواهد شد. علاوه بر این، احتیاج به یک کابل USB-C به لایتنینگ خواهید داشت که قطعا برای کاربران خوشایند نخواهد بود. متأسفانه، از آنجایی که شدت جریان رابط معمولی USB-A حداکثر ۱۰ وات است، وجود این قطعه ضروری است. درحالی‌که شدت جریان USB-C به ۱۰۰ وات می‌رسد و به نظر می‌رسد که برای شارژ سریع آیفون ایکس تقریبا ۱۸ وات مورد نیاز باشد.

      جای تأسف است که قابلیت شارژ سریع به‌صورت پیش‌فرض برای آیفون‌های جدید عمل نمی‌کند؛ اما این موضوع با توجه به سیاست‌های پیشین اپل، تصمیم قابل انتظاری محسوب می‌شود. آیفون‌ها همیشه با شارژر ۵ ولتی و یک آمپری عرضه می‌شدند؛ اما در صورتی که برای شارژ مدل‌های جدید آیفون از یک شارژر ۵ ولتی و ۲.۱ آمپری جداگانه استفاده کنید، قادر به شارژ سریع آن‌ها خواهید بود.

      علاوه بر این، اپل شارژ بی‌سیم را درون جعبه‌ی آیفون ۸ یا آیفون ایکس قرار نداده است؛ در نتیجه در صورت خرید آیفون‌های جدید، باید بودجه‌ای جداگانه برای خرید لوازم جانبی نیز در نظر بگیرید.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع