• فینتک ها بانک ها را به گوشه رینگ می برند

      فناوری هایی که بنیان بانکداری را دگرگون کردند

      فناوری هایی که بنیان بانکداری را دگرگون کردند

      با پیشرفت تکنولوژی رابطه بین مشتریان و بانک ها و سیستم مالی کشور تغییر کرده است. مشتریان دیگر برای دریافت خدمات بانکی مستقیماً به شعب مراجعه نمی کنند و تنها از کانال های اینترنتی و دیجیتالی همچون خودپردازها، چت های آنلاین، موبایل بانک و غیره به خدمات مورد نیاز خود دسترسی دارند.

      به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تا به الان، این پیشرفت ها منجر به بهبود خدمات مالی شده است، اما با پیشرفت بیشتر، دیگر مسیر بهبود به انتها رسیده و اکنون تکنولوژی های نوین خدمات مالی منجر به تخریب سیستم های سنتی و در کنار آن، تکنولوژی های همراه شده است. بنابراین، پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز منجر به تغییرات اساس در بنیان بانکی جهان شده است.
      رشد سرمایه گذاری در فینتک ها
      در طی دهه گذشته سرمای گذاری در تکنولوژی های مالی به صورت تصاعدی رشد داشته است و از 8/1 میلیارد دلار در سال 2010 به 190 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است، که تنها 70 درصد از این سرمایه گذاری ها روی آخرین مرحله ارائه خدمات مالی انجام گرفته است. یعنی جایی که دیگر حضور بانک ها الزامی ندارد.
      بخش اعظم دیگر سرمایه گذاری ها در سیستم پرداخت انجام شده است که در این بخش بیشترین رقابت بین فینتک ها و بانک ها رخ می دهد. شرکت های خدمات مالی فینتک همچون پی پل که زیربنای فعالیت آن ها نیز بانک ها هستند، در این دوران در حال رشد بسیار سریعی هستند.
      با وجود این سرمایه گذاری های عظیم انجام شده در این صنایع و پیش بینی های کارشناسان مبنی بر انقراض بانک ها، تنها 1 درصد از درآمدهای سیستم بانکی آمریکای شمالی در دست این شرکت ها است. گرچه کمپانی های فینتک از امتیاز نوآوری برخوردار هستند، اما فضای حاکمیت مؤسسات مالی در جهان برگ برنده ای است که بانک ها در مقابل فینتک ها دارند. در نتیجه راه زیادی باقیست تا شرکت های فینتک بتوانند حتی در اروپا و آمریکا بانک ها را به گوشه رینگ هدایت کنند.

      پیش بینی تخریب فینتک ها در غرب

      در ایالات متحده و اروپا تنها بخش بسیار کوچکی از کیف های پول در سیستم بانکداری خرد توسط فینتک ها تخریب شده است. با این حال، امکان رشد این روند وجود دارد. بر اساس بررسی های انجام شده، در حال حاضر تنها 1 درصد از درآمدهای سیستم مالی آمریکا به سمت روش های جدید که فینتک ها طراحی کرده اند، مهاجرت کرده است.  

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع