• آذری جهرمی اعلام کرد:

      ظرفیت رشد ۱۰ برابری اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات

      ظرفیت رشد ۱۰ برابری اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات

      وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در جهان ۲ درصد و در ایران ۰.۲ درصد است؛ بنابراین ظرفیت رشد ۱۰ برابری در این حوزه داریم تا سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

       محمد جواد آذری جهرمی امروز در مراسم معارفه حود به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور معاون اول رییس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت افزود: ۴ سال کار کردن در کنار دکتر واعظی به مثابه چهار سال کلاس دانشگاه بود و امیدوارم وی در ادامه مسیر موفقیت‌های بیشتری داشته باشند.
      وی با بیان اینکه کشور ما کشوری مردم‌سالار و فرهنگ و امنیت ما مدیون حضور مردم است، گفت: امروز مردم دچار مشکل هستند و بیکاری جامعه را آزار می‌دهد، اگر این مردم ناامید شوند مشکلات فرهنگی و امنیتی ده‌ها برابر خواهد شد، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا مشکل اشتغال حل شود.
      آذری جهرمی افزود: ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در جهان ۲ درصد و در ایران ۰.۲ درصد است بنابراین ظرفیت رشد ۱۰ برابری در این حوزه داریم تا سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.
      وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۱۷ درصد فارغ التحصیلان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به فناوری اطلاعات مرتبط هستند که اگر بیکار باشند به سایر امور در فضای مجازی روی می آورند.
      وی تاکید کرد: جهاد امروز ما جهاد اقتصادی است و برنامه ما این است که از همه ظرفیت‌های وزارتخانه استفاده کنیم تا در این عرصه موفق باشیم.
      آذری جهرمی ادامه داد: هدف ما این است که در پایان چهار سال ۲۰۰۰۰ کسب و کار نوپا، ۱۰۰۰ کسب و کار متوسط، ۱۰۰ کسب و کار بزرگ و ۵ کسب و کار بین المللی داشته باشیم.
      وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که دولت مخاطب بایدهای مقام معظم رهبری است کسانی که بد اخلاقی می کنند نیز مخاطب نبایدهای ایشان هستند و چوب گذاشتن لای چرخ دولت مخالف حرکت نظام و ملت است.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع