• صورت‌های مالی بانک‌ها اصلاح می‌شود

      سپرده‌گذار باید بداند در بانک‌ چه خبر است

      سپرده‌گذار باید بداند در بانک‌ چه خبر است

      مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی با تاکید بر اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها و ادامه این روند، از شفاف‌سازی عملکرد نظام بانکی خبر داد و گفت: ما به دنبال ایجاد شفافیت هستیم.

       عباس کمره ای درباره اجرای صورت های مالی نمونه بانک مرکزی و با تاکید بر اینکه مقررات جدید در شبکه بانکی کشور عملیاتی شد، به ایبنا گفت: در بانکداری اسلامی عمده منابع از محل سپرده های مردمی تامین می شود و ما به دنبال ایجاد شفافیت هستیم.

      مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی اظهارداشت: مجامع بانک ها معمولا برای سهامداران برگزار می شود ولی سپرده گذاران نقش پُررنگی دارند و حق سپرده گذار هم هست که متوجه شود در بانک ها چه خبر است.
      کمره ای ادامه داد: صورت های مالی مورد نظر بانک مرکزی از بهمن ماه سال ۹۴ مطرح بود و بانک مرکزی ابلاغیه هایی را برای بانک ها داشت و اعلام کرد که بحث کفایت ذخایر و نحوه شناسایی درآمد بانک ها مورد توجه قرار گیرد.
      وی افزود: از بهمن ماه سال ۹۴ بانک ها فرصت داشتند خودشان را با ضوابط جدید نظارتی تطبیق بدهند. درباره بانک های  خصوصی با توجه به جلساتی که با حسابرسان و خود مسئولان این بانک ها داشتیم، به نوعی صورت های مالی جدید عملیاتی و ارائه شد.
      این مقام مسئول در بانک مرکزی تاکید کرد: در بانک های دولتی که حسابرس سازمان حسابرسی بود، کار با تاخیر مواجه شد و نظراتی در این زمینه وجود داشت، ولی نهایتا این بانک ها نیز صورت های مالی خودشان را مطابق مقررات بانک مرکزی تنظیم و مجامع آنها برگزار شد.
      به گفته کمره ای، این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و بورس هم در سال های گذشته مصوب کرده بود که صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار باید بر مبنای مقررات IFRS تهیه شوند و ماجرا به حدود ۵ سال قبل برمی گردد.
       
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع