• بانکداری موبایلی فرصتی برای کلاهبرداران

      بانکداری موبایلی فرصتی برای کلاهبرداران

      طبق مطالعات انجام شده شیوع بانکداری موبایلی فرصت های خوبی برای کلاهبرداران بوجود آورده است.

      بر اساس مطالعه ای که توسط مرکز تحقیقات استراتژیک جاولین بر روی 5000 مشتری در نوامبر سال 2016 انجام شده، افزایش متقاضیان استفاده از تلفن همراه به عنوان یک ابزار مالی و تغییر الگوی زندگی مالی مردم باعث افزایش میزان جرائم و کلاهبرداری ها شده است.

      این مطالعه نشان می دهد اگر چه بد افزارهای موبایلی در غرب در حال تبدیل شدن به تهدیدی فراگیر هستند ولی این ابزار در چین و هند ایجاد اختلال و هرج و مرج کرده اند.
      این گزارش به بررسی نیاز موسسات تامین مالی برای شروع مقابله با تهدید بد افزارها و همچنین افزایش امنیت اپلیکیشن هایشان می پردازد.
      در این گزارش اعلام شده که حیطه فعالیت توسعه دهندگان نرم افزارهای مخرب پیرامون مسائلی مانند دور زدن اشکال شایع احراز هویت که توسط موسسات مالی تعریف می شود مانند کلمه عبور، سوال امنیتی و پیامک رمز عبور موقت و غیره است.
      به نوشته بانکداری الکترونیک، روند رو به رشد بانکداری موبایلی، تجارت با تلفن همراه و فعالیت های مالی با موبایل مانند پرداخت شخص به شخص، فرصت های خوبی برای مجرمین در جهت ورود به این موارد و سوء استفادههای مالی بوجود می آورد. با کاهش تکیه موسسات مالی بر کلمه عبور، گوشی هوشمند به سرعت تبدیل به رابط احراز هویتی جایگزین می شود و در پی این اتفاق نرم افزارهای مخرب نیز شروع به حمله به بخش احراز هویت از طریق تلفن همراه می کنند.

       

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع