• باوجود اطلاعات فاش شده ویکی لیکس، نگران استفاده از تلگرام نباشید

      باوجود اطلاعات فاش شده ویکی لیکس، نگران استفاده از تلگرام نباشید

      در بین تمامی اطلاعات فاش شده توسط ویکی لیکس از ابزارهای سیا، شاید مهم‌ترین آن‌ها امکان هک تلگرام، واتساپ و نرم‌افزارهای مشابه باشد.

       فاش شدن ابزارهای هک سیا توسط ویکی لیکس یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این وب‌سایت بوده است. در مدرک ۹۰۰۰ صفحه‌ای منتشرشده، شاید مهم‌ترین نکته امکان نفوذ سیا به تلگرام، سیگنال، واتساپ و ابزارهای مشابه باشد؛ اما اگر شما از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که در هیچ بخشی از مدارک فاش شده اشاره‌ای نشده است که سیا می‌تواند این اپلیکیشن‌ها را هک کند.

      دقت به مدارک فاش شده نشان می‌دهد که سیا نتوانسته است تا به حال راهی برای نفوذ به این اپلیکیشن‌ها پیدا کند. البته توییت منتشرشده توسط خود ویکی‌لیکس نیز باعث شده است ابهاماتی به وجود بیاید؛ اما انتخاب نادرست کلمات توسط ویکی لیکس باعث این نگرانی شده است:

      Vault7 تایید می‌کند که سیا می‌تواند به سیگنال + تلگرام + واتساپ نفوذ کند.

      پروتکل رمزگذاری از ابتدا تا انتهای مسیر برای این اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، وظیفه‌ی مراقبت از ارتباطات بین کاربران آن‌ها را برعهده دارد. هیچ کس، حتی خود شرکت‌های توسعه‌دهنده نمی‌توانند داده‌ها را به هنگام ترانزیت مشاهده کنند یا بخوانند. بنابراین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچنان ایمن هستند و انتشار مدارک توسط ویکی لیکس تغییری در این موضوع ایجاد نمی‌کند.

      البته سیا می‌تواند به دستگا‌ه‌هایی که پیام را دریافت یا ارسال می‌کنند، نفوذ کند. با در دست گرفتن کنترل گوشی هر یک از دو طرف مکالمه، طبیعتا می‌توان به تمامی محتوای آن از پیام‌ها گرفته تا عکس و ویدیو و دوربین گوشی دسترسی داشت. نیکولاس ویور، کارشناس امنیتی در موسسه بین‌المللی علوم کامپیوتر در این باره می‌گوید:

      برخلاف ادعاها، این موضوع، به معنای شکستن قفل اپلیکیشن‌ها نیست. اگر شما بتوانید به گوشی هدف نفوذ کنید، امنیت اپلیکیشن‌ها دیگر معنایی نخواهد داشت.

      باید به این نکته‌ی مهم توجه داشت که نفوذ به گوشی به معنای نفوذ به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیست و نمی‌توان نفوذ به گوشی را به معنای نفوذپذیر بودن اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی آن دانست. در واقع هیچ یک از اپلیکیشن‌ها ایراد امنیتی مشخصی ندارند و این نفوذ و دسترسی به پیام‌ها در اثر نفوذپذیر بودن گوشی است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع