• فیس بوک اخبار جعلی را علامت گذاری می‌کند

      فیس بوک اخبار جعلی را علامت گذاری می‌کند

      فیس بوک در ادامه‌ی اقدامات خود برای بررسی و فیلتر اخبار منتشر شده، پروژه‌ای برای علامت‌گذاری خبرهای ساختگی اجرا کرده است.

       اخبار جعلی و ساختگی، روزانه به تعداد زیاد در سطح اینترنت و خصوصا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. فیس‌بوکبرای مقابله با انتشار این نوع اخبار، قابلیتی به سرویس خود اضافه کرده است که خبرهای ساختگی را علامت‌گذاری می‌کند.

      بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که قابلیتی برای مبارزه با خبرهای جعلی به سرویس خود اضافه خواهد کرد. در همین راستا، این شرکت کمپینی برای مبارزه با این نوع اخبار راه‌اندازی و اعلام کرده بود که اقدامات زیادی باید به‌صورت تدریجی در این زمینه صورت بگیرد. اولین اقدام فیس‌بوک در این پروژه اخیرا اجرا شده است و خبرهای جعلی، با برچسبی با عنوان Disputed علامت‌گذاری می‌شوند. این عبارت به‌طور کلی به معنای خبرهای مورد بحث و مشکوک با احتمال جعلی بودن زیاد است.

      در یکی از مثال‌هایی که برای اجرای این قابلیت مشاهده شده است، خبری در مورد دونالد ترامپ مورد بررسی قرار گرفت. این خبر حاکی از آن بود که تلفن هوشمند اندروید ترامپ، منبع درز اطلاعات اخیر کاخ سفید بوده است. اما همان‌طور که در تصویر مشخص است، این خبر با علامت مشکوک علامت‌گذاری شده است. علاوه بر علامت هشدار، در این نوع از خبرها لینک‌هایی به وب‌سایت‌های اثبات‌کننده‌ی جعلی بودن خبر نیز نمایش داده خواهد شد. به هر حال، فیس‌بوک به خاطر ماهیت خود، هیچ‌گاه خبری را به‌طور کلی نقض نمی‌کند و تنها از عبارت مورد مناقشه یا مشکوک استفاده می‌کند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع