راهاندازی سامانه خدمات بانکی نابینایان در راستای مسئولیت اجتماعی این بانک به شمار میرود.
به گزارش روابط عمومی بانک قرضالحسنه رسالت، در مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک قرضالحسنه رسالت، قائممقام انجمن نابینایان ایران، مدیرعامل شرکت پکتوس و مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعدالغدیر سامانه خدمات بانکی نابینایان در شعبه مرکزی تهران راهاندازی شد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت در این مراسم گفت: «راهاندازی سامانه خدمات بانکی نابینایان در راستای مسئولیت اجتماعی این بانک به شمار میرود.»
محمدحسین حسین زاده با بیان اینکه بانک قرضالحسنه رسالت بانکی اجتماعی، خرد و قرضالحسنه است که ۸۰ درصد مردم، جامعه هدف آن به شمارمی روند، افزود: «بهطور یقین بسیاری از روشندلان و نابینایان نیز جزء این جامعه هدف هستند و از خدمات بانک قرضالحسنه رسالت بهرهمند خواهند شد.»
او با بیان اینکه این سامانه در بانک قرضالحسنه رسالت استانهای تهران، کرمان و قزوین راهاندازی شده است، یادآور شد: «در آینده سایر استانها نیز به این سامانه مجهز خواهند شد.»
مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت گفت: «سعی بر این است با راهاندازی کانونی در بانکداری اجتماعی خدماتی متمرکز به روشندلان ارائه شود. با ایجاد این کانون و تمرکز در موبایل بانک و اینترنت بانک، مراجعه حضوری روشندلان به شعب به حداقل میرسد و خدمات متنوعی نیز دریافت خواهند کرد.»
در ادامه سعید صادق پور مدیرعامل شرکت پکتوس گفت: «با راهاندازی این سامانه هموطنان روشندل میتوانند با مراجعه به شعب مجهز به سامانه تمام خدمات دریافت، پرداخت، افتتاح حساب و … را بهتنهایی و با استفاده از این سامانه انجام دهند.»
اساس کار سامانه خدمات بانکی نابینایان، شامل دستگاه برجستهنگار و نرمافزار فرمهای بانکی، بهگونهای است که فرد نابینا میتواند فرمهای درخواست انواع عملیات بانکی مثل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و … را با استفاده از ورودی و خروجیهای صوتی و بریل تکمیل کند، سپس فرمهای تکمیلشده توسط چاپگر باجه پرینت شده و برای انجام عملیات در اختیار مسئول باجه قرار میگیرد.
در پایان مراسم یکی از روشندلان بهصورت نمادین از سامانه خدمات بانکی نابینایان استفاده کرد.