• اوپرا مرورگر مفهومی Neon را با شعار "آینده وب" توسعه می‌دهد

      اوپرا مرورگر مفهومی Neon را با شعار "آینده وب" توسعه می‌دهد

      کمپانی اروپایی اوپرا قصد دارد یک مرورگر جدید با نام نئون به بازار عرضه کند که طرح مفهومی آن به تازگی منتشر شده است.

       شرکت اروپایی Opera Software به تازگی یک مرورگر مفهومی را برای ویندوز و مک معرفی کرده است. این مرورگر جدید از همان موتور مرورگر معروف Opera استفاده می‌کند اما تغییراتی جدی داشته است تا روش‌هایی جدید برای ارتباط با وب را در اختیار کاربر قرار دهد.

      مرورگر اوپرا نئون (Opera Neon) در صفحه اصلی خود تب‌ها را به‌صورت دایره‌های کوچک نشان می‌دهد که قابلیت جابه‌جایی دارند. سایدبار سمت چپ این مرورگر شامل پخش کننده ویدیو، دانلود منیجر و گالری تصاویر است. سایدبار سمت راست، دیگر صفحات فعال را نشان می‌دهد که می‌توان آنها را به وسط صفحه کشید. مرورگر نئون قابلیت این را دارد که تب‌های محبوب‌تر وتب‌هایی که کاربر بیشتر آنها را بازدید می‌کند را در بالای لیست قرار دهد و تب‌هایی که بازدید کمتری توسط کاربر داشته‌اند به صورت اتوماتیک به پایین صفحه حرکت می‌کنند.قابلیت پخش ویدیو بر روی صفحه به‌صورت pop-out نیز در این مرورگر گنجانده شده است. کاربر می‌تواند در هنگام تماشای ویدیو در یک صفحه، صفحه دیگر را در داخل مرورگر باز کند. قابلیت چند صفحه‌ای شدن یا split-screen نیز امکان تقسیم کردن صفحه را ایجاد می‌کند.

      اوپرا که در سال ۱۹۹۵ معرفی شد، یکی از قدیمی‌ترین مرورگرهای وب است و کمپانی نروژی موسس آن، در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای متفاوت بودن و معرفی قابلیت‌های جدید داشته است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ قابلیت‌های زیادی مانند ادبلاکر داخلی و مبدل واحد پول به این مرورگر اضافه شده است.

      گفته شده که مرورگر نئون برای جایگزینی مرورگر اوپرا عرضه نخواهد شد. به بیان دیگر، احتمالا نئون برای این منظور طراحی شده که نشان دهد یک مرورگر در سال ۲۰۱۷ باید چه نوع طراحی داشته باشد. به هر حال کمپانی توسعه دهنده اعلام کرده است که برخی از قابلیت‌های نئون تا پایان سال جاری در اپلیکیشن دسکتاپ اوپرا عرضه خواهند شد.

      مدیر اوپرا، کریستین کولوندرا در این باره می‌گوید: "مرورگرهای حال حاضر، متعلق به زمان‌های خیلی قدیم و زمانی هستند که صفحات وب پر از صفحات و اسناد بود. پروژه اوپرا نئون، دید ما نسبت به آینده وب را به کاربران نشان می‌دهد."

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع