• وضعیت بانک ها باید سر و سامان یابد

      وضعیت بانک ها باید سر و سامان یابد

      آخرین روز دومین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران با حضور الیاس حضرتی، عضو شورای پول و اعتبار و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر هموارسازی راه فعالان صنعت و توجه به تغییرات صورت گرفته در عرضه خدمات مالی به مردم و فعالان کسب و کار و با تجلیل از حامیان راهبردی و مالی، غرفه‌داران و اهالی رسانه به کار خود پایان داد.

      الیاس حضرتی، عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به وضعیت نامطلوب بانکداری کشور و مشکلات موجود در مدیریت گفت: باید در ارائه خدمات با کیفیت و منطبق با استانداردهای روز به مردم توجه شود و در این راستا، حمایت از فعالان بانکی و صنعت ضروری به نظر می‌رسد .
      وی در ادامه متذکر شد، مجلس شورای اسلامی نیز موضوع رسیدگی به بانک‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. چراکه به اعتقاد برخی صاحب‌نظران تا زمانی که بانک‌ها سروسامان پیدا نکنند، وضعیت بی‌سامان اقتصاد کشور و رکودی که همچنان وجود دارد، اصلاح نمی‌شود.  عضو شورای پول و اعتبار گفت: امروزه با توسعه تکنولوژی، بانکداری سنتی جوابگوی نسل فعلی و آینده نیست و از این رو حرکت به سمت بانکداری الکترونیک بسیار حایز اهمیت است.
       مجلس منتظر اصلاحیه قانون نظام بانکی
      به نوشته تعادل، الیاس حضرتی عضو شورای پول و اعتبار گفت: مجلس شورای اسلامی منتظر اصلاحیه قانون نظام بانکی از طرف دولت است.
      الیاس حضرتی عضو شورای پول و اعتبار در اختتامیه دومین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: ما یک عقب‌ماندگی تاریخی نسبت به سایر کشور‌ها داریم، امروز مسوولان فابا برای ارتقای نظام بانکی کشور حرکت بزرگی آغاز کردند.
      وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اصلاحیه قانون نظام بانکی را تهیه و به دولت ارسال کرده است که از مجموع 45روز برای رفع مشکلات آن در دولت، 27روز از آن گذشته است و تنها 18 روز دیگر باقی مانده است.
      حضرتی ادامه داد: اگر دولت به موقع اصلاحیه را ارسال نکند خود مجلس کار اصلاح قانون عملیات بانکداری بدون ربا را آغاز می‌کند.
      فرصت تبادل تجربیات
      در ادامه مهندس نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری رویداد تراکنش امسال و تشکر از حاضران، نمایشگاه در این سطوح را جایگاه و فرصتی برای تبادل و تعادل در حوزه تجربیات و دستاوردهای تخصصی دنیا برای صنعت و خدمات اعلام کرد.
      در ادامه مراسم مدیرعامل فابا درباره نحوه برگزاری این رویداد از نظر کمی و کیفی گفت: در این نمایشگاه 4 سمینار، 2 نشست و 9 کارگاه آموزشی و مهارتی و 10ها کارگاه معرفی ‌محصولات برگزار شد.  مدیرعامل فابا گفت: 50 درصد حضور شرکت‌ها بیشتر از سال گذشته بود و بیش از 1000نفر متقاضی حضور در نمایشگاه امسال بودند که متقاضیان حضور درITE 2016  تقریبا 3برابر رشد داشته است.

      مدیرعامل فابا تصریح کرد: برنامه‌های برگزار شده در این نمایشگاه توسط تیمی مشتمل بر 10 الی 15نفر در فضای 100متری مدیریت و برنامه‌ریزی شده و این نمایشگاه بدون دریافت منابع مالی از هیچ موسسه و بانک و صرفا سرمایه خود مرکز فابا برگزار شده است. 

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع