• کاهش نرخ اوراق تسهیلات مسکن با ورود بانک‌ها به بازار

      مدیرعامل سابق بورس و اوراق بهادار تهران گفت: با ورود تمامی بانک‌ها به بازار فروش اوراق تسهیلات مسکن و افزایش عرضه آن دسترسی متقاضیان به تسهیلات بیشتر و درنهایت این امر منجر به کاهش قیمت اوراق در بازار سرمایه می‌شود.

       به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی رحمانی روز دوشنبه با مثبت ارزیابی کردن صدور مجوز فروش اوراق تسهیلات مسکن به تمام بانک‌ها، افزود: بانک مسکن قبل از صدور این مجوز تنها بانک عامل فروش اوراق تسهیلات مسکن بود اما صدور آن فرصتی برای دیگر بانک‌ها به‌منظور ورود و فعالیت در این بازار است.
      وی افزود: البته با ورود دیگر بانک‌ها به این بازار باید در سمت خرید تسهیلات مسکن نیز شاهد رشد باشیم زیرا به‌طور حتم با افزایش عرضه این اوراق مردم از این طرح استقبال خواهند کرد بنابراین سمت تقاضا نیز با افزایش مواجه خواهد شد زیرا این طرح اعطای تسهیلات مسکن با نرخ‌های یارانه‌ای و کم‌بهره را دنبال می کند.
      این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: البته به‌طور حتم بانک مسکن به‌عنوان یک بانک توسعه‌ای در بازار فروش اوراق تسهیلات مسکن با نرخ‌های پایین‌تری نسبت به دیگر بانک‌ها به پرداخت این تسهیلات اقدام می‌کند.
      وی با تأکید بر این‌که ارزش اوراق تسهیلات مسکن وابسته به نرخ این تسهیلات از سوی بانک‌ها است، گفت: باید در نظر گرفت که بانک‌های دیگر با ورود به این بازار با چه نرخی اقدام به پرداخت این تسهیلات خواهند کرد.
      رحمانی در پایان اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این مصوبه و ورود تمام بانک ها به بازار فروش اوراق تسهیلات مسکن و افزایش عرضه شاهد رونق بازار مسکن باشیم.
      گفتنی است، بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون تهران چند روز پیش از تصمیم جدید شورای پول و اعتبار در خصوص صدور مجوز سپرده‌گذاری مسکن برای فروش اوراق حق تقدم جهت استفاده از تسهیلات مسکن به تمام بانک‌های کشور ائم از خصوصی و دولتی خبر داده و گفته بود: این اقدام از سوی شورای پول و اعتبار باهدف رونق بیشتر بازار مسکن و کمک به اقشار متوسط در جهت خانه‌دار شدن انجام‌شده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع