• بازار تبلت‌ها کوچک‌تر شده است

      بازار تبلت‌ها کوچک‌تر شده است

      در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی بازار جهانی تبلت‌ها باز هم کوچکتر شد.

      بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده عرضه جهانی تبلت‌ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ معادل ۳۵٫۲ میلیون واحد بوده که نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته ۷٫۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در مقایسه فصل به فصل هم باید اشاره کرد تعداد کل تبلت‌های عرضه شده در این سه ماهه نسبت به سه ماهه قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.


      بر اساس این گزارش که موسسه تحقیقاتی TrendForce آن را منتشر کرده است علاقه مشتریان به تبلت‌های ۷ اینچی به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته. تبلت‌های ۷ اینچی ۵۱ درصد کل عرضه سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ را تشکیل می‌دادند در حالی که این رقم در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است. در این شرایط، عرضه تبلت‌های بزرگتر از ۱۱ اینچ به سرعت رشد کرده و از ۱٫۵ درصد در فصل اول سال ۲۰۱۵ به ۱۰ درصد در فصل اول سال ۲۰۱۶ رسیده است. این اتفاق به دلیل معرفی مدل‌های موفقی چون آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی و مایکروسافت سرفس پرو ۴ رخ داد.


      بزرگترین سازنده‌های تبلت در حال حاضر به ترتیب اپل، سامسونگ و آمازون هستند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع