• بانکهای متوسط و کوچک در خطر سقوط

      بانکداری همراه، محرک رشد رضایتمندی و توسعه

      بانکداری همراه، محرک رشد رضایتمندی و توسعه

      بر اساس اعلام شرکت تحقیقات بازار جهانی JD Power ، بانکداری همراه به گونه ای فزاینده به یک فناوری نوظهور بسیار حائز اهیمت تبدیل شده است که تأثیر آن نه تنها بر رضایت مشتریان مشهود است، بلکه بر توانایی جذب بخش اعظمی‌از رشدهای کلیدی را نیز تاثیرگذار است.

      بر اساس مستندات موجود در مقاله ای تحت عنوان «شکاف دیجیتالی: آیا بانکهای کوچک میتوانند همگام باشند؟» بانک‌های بزرگ به طور قابل توجهی در زمینه جلب رضایت کلی مشتریان به موفقیتهایی دست یافته اند که این روند همچنان رو به بهبود است.


      این در حالی است که با توجه به نتایج مطالعات JD Power در خصوص رضایتمندی از شیوه‌های بانکداری بانکهای منطقه ای در سال ۲۰۱۶، بانک‌های متوسط برعکس عمل کرده و با افت توان جلب رضایت کاربران خود مواجه شده‌اند.


      به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با تمرکز بر ارائه خدمات دیجیتال، بهبود تعاملات شخصی و رشد بخشهای کلیدی، قشرهای مرفه و اقلیت‌های در حال ظهور، میزان رضایتمندی از بانک‌های بزرگ برای ششمین سال پیاپی با افزایش همراه بوده است، این در حالی است که شاخص رضایتمندی مشتریان از بانک‌های متوسط و کوچک برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون شاهد کاهش چشمگیری بوده است.      


      استمرار روند رو به رشد سرمایه گذاری سنگین در کانال‌های دیجیتال توسط بانکهای بزرگ، قطعا به توسعه درخور اهمیت این صنعت خواهد انجامید. کمااینکه آمارهای منتشر شده از سوی بانکهای بزرگ، نشان از پیشرفت‌های قابل توجهی در تمام مجموعه‌های دیجیتال دارد.


      براساس این گزارش؛ ناتوانی اکثر بانک‌های منطقه ای و متوسط در همگام شدن با روند سرمایه گذاری در زمینه فنآوری دیجیتال آشکار است.


      طبق این گزارش؛ چشم انداز بانکهای بزرگ مثبت است، چرا که پتانسیلها و توانایی‌های آنان در سرمایه گذاری در کانال‌های دیجیتال، تجزیه و تحلیلهای پیشرفته، تبدیل شعبات و همچنین موفقیتهای روزافزون در بخش‌های مرتبط با مشتریان بسیار بالا و درخور توجه است.


      جیم میلر، مدیر ارشد بانکی در JD Power در این خصوص گفته است: «بر اساس مسیر فعلی بزرگترین موسسات بانکداری حقیقی در کشور، انتظار می‌رود این بانکها و موسسات مالی موفق به طور کلی، در مقایسه با موسسات مالی متوسط و بانکهای منطقه ای، به یک سطح ایده آل در زمینه جلب رضایت مشتری تا سال ۲۰۲۰ میلادی خواهند رسید.»


      وی در ادامه افزود: «این روند بانک‌های متوسط را بیشتر در معرض خطر افت قرار می‌دهد. هزینه‌های نظارتی، راه را برای سرمایه گذاری در استراتژیهای رقابتی با رقبای بزرگتر دشوار خواهند ساخت، مگر اینکه یک سری اقدامات پیشگیرانه در این راستا اتخاذ شود که به تغییر مسیر آنها بیانجامد که ما انتظار داریم این روند منجر به تثبیت بازار بانک‌های متوسط شود.»

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع