• سامسونگ در حال باختن سهم خود در بازار صفحه‌نمایش به رقبای تایوانی است

      سامسونگ در حال باختن سهم خود در بازار صفحه‌نمایش به رقبای تایوانی است

      سامسونگ دیسپلی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده صفحه‌نمایش است اما این شرکت اخیراً درحال واگذاری سهم بازار خود به شرکت‌های رقیب چینی و تایوانی خصوصاً در بخش پنل‌های بزرگ است.

      آخرین گزارش نشان می‌دهد Samsung Display حالا به رده پنجم جهانی سقوط کرده و سهم بازار آن در سه‌ماهه ابتدایی ۲۰۱۶ به ۱۴٫۵ درصد رسیده است. از طرف دیگر LG Display سهم خود را حفظ کرده و کماکان با ۲۴٫۳ درصد بازار برترین تولیدکننده پنل‌های بالای ۹ اینچ بازار است. رتبه‌های دوم تا چهارم نیز به ترتیب به شرکت چینی BOE و شرکت‌های تایوانی AUO و Innolux می‌رسد. سامسونگ همچنین برای اولین بار در بخش پنل‌های LCD در همه ابعاد نیز با عقب افتادن از Innolux به رتبه سوم سقوط کرده است.

      به نظر می‌رسد مشکل سامسونگ پیشرفت فناوری LCD رقبا و استفاده روزافزون از این فناوری در تلویزیون‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌هاست. این شرکت کره‌ای باید هرچه زودتر فناوری ساخت صفحه‌نمایش خود را بهبود ببخشد.

      گزارش‌های اخیر همچنین نشان می‌دهد سامسونگ قصد سرمایه‌گذاری حتی بیشتر در زمینه پنل‌های OLED را داشته و همچنین جدیدترین نسل OLEDهای این شرکت نیز در حال حاضر آخرین مراحل آزمایش خود را طی می‌کنند. با این وجود گفته می‌شود سامسونگ تنها بین ۲ تا ۳ تریلیون وون (۱٫۷۴ تا ۲٫۶۱ میلیارد دلار) برای این بخش کنار گذاشته است.

      با کاهش تقاضا برای مانیتورها و نوت‌بوک‌ها با صفحه‌نمایش بزرگ سامسونگ شاید قصد داشته باشد تا ساخت LCDهای نسل پنجم خود را در چین تا پایان سال میلادی متوقف کند که شامل ۵ خط از ۸ خط تولید LCD این شرکت خواهد شد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع