• چگونه دوربین‌های دوتایی آینده‌ی عکاسی موبایل را رقم خواهند زد؟

      چگونه دوربین‌های دوتایی آینده‌ی عکاسی موبایل را رقم خواهند زد؟

      این روزها در دنیای گوشی‌های هوشمند عدد دو زیاد به گوش می‌رسد؛ از دوربین دوتایی LG G5 و پیکسل‌های دوتایی سامسونگ Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge تا خبرهایی مبنی بر استفاده‌ی اپل از دو دوربین در یکی از مدل‌های آیفون 7. به نظر می‌رسد دوربین‌های دوتایی قصد دارند آینده‌ی عکاسی موبایل را متحول کنند. ولی چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند؟

       شرکت Corephotonics چند سالی است که تلاش دارد با استفاده از دوربین‌های دوتایی امکان زوم اپتیکال را بدون استفاده از قطعات متحرک برای گوشی‌های هوشمند فراهم کند. به نظر می‌رسد این تکنولوژی هم‌اکنون به حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند روی یک گوشی هوشمند واقعی راهی بازار شود. این فناوری به‌جای استفاده از زوم اپتیکال مکانیکی مرسوم با ترکیب کردن خروجی حسگرهای دو دوربین مجاور زوم می‌کند. یکی از این دوربین‌ها به لنز تله و دیگری به لنز واید مجهز شده‌اند. دوربین دوتایی Corephotonics با ترکیب تصویر دو سنسور قادر است هم به زوم اپتیکال و هم به کیفیت بهتر دست یابد. شرکت Corephotonics نام این ترکیب را «دوربین محاسباتی» (Computational Camera) گذاشته است. از دیگر مزایای این دوربین‌های محاسباتی می‌توان به رزولوشن بهتر، نویز کمتر در شرایط نوری بد، گستره‌ی پویای بیشتر و امکان ثبت عمق تصویر اشاره کرد.

      در تصویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای را که Corephotonics بین کیفیت یکی از دوربین‌های محاسباتی خود با کیفیت دوربین آیفون ۶ پلاس انجام داده ببینید.
       
       
       
       
      این تکنولوژی شبیه چیزی است که ما انتظار دیدن آن را در LG G5 و LG X Cam داشتیم؛ ولی بر اساس گزارش CNET تکنولوژی دوربین‌های دوتایی این گوشی‌ها توسط خود ال‌جی ساخته شده و هیچ زوم اپتیکالی نظیر دوربین‌های Corephotonics ارایه نمی‌کند. درهرحال Corephotonics سرانجام آماده‌ی تولید انبوه دوربین‌های خود شده و به‌احتمال‌زیاد این تکنولوژی را تا سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ روی گوشی‌های هوشمند خواهیم دید.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع